Modern Pazarlama Nedir

Çağdaş ve modern pazarlama, geleneksel çevrimdışı pazarlamanın yanı sıra dijital pazarlamayı da içeren geniş bir alandır. İşletme sahipleri, farklı pazarlama tekniklerini öğrenmek ve bunları platformlarında nasıl uygulayacaklarını anlamak için nadiren yeterli zamana sahip olurlar. Modern pazarlamanın ne olduğunu ve nasıl yapılması gerektiğini detaylı olarak inceleyelim. Herhangi bir işletme veya küçük şirket bu konuda yardım alabilir.

Çağdaş ve Modern Pazarlama Nedir?

Son yıllarda artan rekabet ile birlikte pazarlama kavramları ön plana çıkmış ve her yönüyle uygulanmaya başlanmıştır. Bu uygulamalardan biri de modern pazarlamadır. Modern pazarlama stratejileri ayrıntılı olarak araştırılmalıdır. Modern pazarlama stratejileri çok çeşitli teknikleri, araçları, becerileri ve platformları içerir. Bu yüzden insanlar bunları uygulamak için ekipler halinde çalışırlar. Dijital pazarlama ekibi, farklı görevleri yerine getiren, farklı beceri ve niteliklere sahip kişilerden oluşur. Bu stratejiler, kendi alanlarında yetkin olsalar bile tek bir kişinin yönetemeyeceği kadar karmaşıktır.

En basit pazarlama stratejisi bile aşağıdaki gibi harcamalar gerektirir:

  • Hedef kitlenizi oluşturmak
  • İzleyiciler için hizmeti markalaştırma
  • Grafik tasarım ve teminat oluşturma
  • Satış sitesi oluşturma
  • Web sitesinin SEO uyumlu hale getirilmesi
  • Web promosyon promosyonu ve sosyal medya profilleri
  • Marka kuruluşunun organizasyonu
  • Reklam için içerik ve erişim platformları
  • Reklam harcamalarını yönetme
  • Web siteleri için yetkili açıklamaları düzenleme

Tüm bu farklı maliyetler beraberinde gelir ve çoğu işletme sahibi, pazarlama profesyonel yardım hizmetlerini ele almak için bu becerileri öğrenmek için zaman harcamak zorundadır.

Sektör otoritesini kuran içerik üretimi

İçerik, modern pazarlama stratejilerinin önemli bir özelliğidir. Çünkü bir şirketin kendi sektöründe otorite kurmasına, müşterilerle etkileşime girmesine, ürün ve hizmetler hakkında bilgi yaymasına, anahtar kelimelerin ve arama motorlarının dikkatini çekmesine yardımcı olur. İnternet içerikle doludur, bu nedenle kullanıcılar okudukları konusunda çok seçicidir. Haber içeriği oluşturmak ve metne alakalı anahtar kelimeler eklemek yeterli değildir.

  • İçerik, hedef kitleye önemli bir değer sağlamalıdır.
  • İçerik, iyi bir dilbilgisi ve imla ile yazılmalıdır.
  • Tüm bilgiler güncel ve metindeki anahtar kelimelerle ilgili olmalıdır.
  • Anahtar kelimeler spesifik olmalı ve içerik uzun kuyruklu ifadeler içermelidir.
  • Tüm bilgiler iyi araştırılmalı ve mümkün olduğunca doğru olmalıdır.
  • İçerik uzun formatta ve 1.000 ile 2.000 kelime arasında olmalıdır. İlk arama motoru sonuç sayfasında web sayfalarının ortalama kelime sayısı 1.890'dır.

İçerik pazarlamasının temel amacı, web sitenize organik trafik çekmek ve kullanıcıları ürünleriniz veya hizmetlerinizle etkileşime girecek kadar uzun süre tutmaktır. İçerik pazarlamasının ikincil amacı, otoritenizi oluşturmak ve ziyaretçilerin güvenini kazanmaktır. Nitelikli ve deneyimli içerik pazarlamacıları, hedef kitleleri için doğru içeriği nasıl oluşturacaklarını bilirler. Bu iş, çevrimiçi bir kitle için beceri, eğitim ve derin yazma bilgisi gerektirir. Çoğu bireysel işletme sahibinin kendi başına yönetemeyeceği bir şeydir.

Yaratıcı ve etkileşimli kaynaklar geliştirme

İçerik pazarlaması sadece metinle ilgili değildir, modern pazarlamanın en yaygın biçimlerinden biridir. Metin içeriği oluşturmak kolaydır ve işletme sahipleri biraz zaman ve çaba harcarlarsa iyi makaleler ve blog gönderileri geliştirebilirler. Bununla birlikte, tecrübeli pazarlamacılar, içerik pazarlamasının çeşitlilik göstermesi ve hedef kitleye farklı açılardan yaklaşması gerektiğini bilir. Sağlam bir içerik pazarlama stratejisi şunları içerir:

  • Videolar ve eğitimler
  • Podcast'ler ve canlı yayınlar
  • Infographics ve animasyonlar
  • Sektör teknik incelemeleri ve araştırma belgeleri

Bu tür içerik, bir işletme sahibinin genellikle erişemeyeceği farklı beceriler ve yazılımlar gerektirir. Profesyonel pazarlamacılar, görsel ve metin içeriği oluşturmak için gerekli tüm araçlara ve bilgiye sahiptir ve bunu bir pazarlama stratejisi göz önünde bulundurarak kullanabilirler.