Hedef kitle nedir ve nasıl bulunur?

Hedef kitlenizin yaş, cinsiyet, eğitim durumu, medeni durumu, ekonomik durumu, mesleği gibi demografik özelliklerini belirleyin. Ürününüzü kimler kullanacak, markanızı kimler takip edecek gibi soruların cevaplarını belirlemede demografik faktörler oldukça önemlidir. Hedef kitle nasıl bulunur?

Örneğin, gelinlik satan bir mağaza olduğunuzu varsayalım. Elbette hedef kitleniz öncelikle kadınlar olacaktır. Arama motorları, çevrimiçi olarak sunduğunuz ürün veya hizmet için kimin en çok talep aldığını belirler. Buna hedef kitle de denir. Hedef kitlenin iyi tanınması ve bu amaçla çalışmaların yapılması gerektiği belirtilmektedir.

Hedef kitleyi nasıl buluyorsunuz?

İşte sizin için hazırladığımız rehber. Hedef kitle, ürününüzü veya hizmetinizi satın alma olasılığı en yüksek olan belirli bir grup insandır. Hedef kitlenizi anlamak, tüm pazarlama çabalarınız için çok önemlidir. Bu nedenle işletmelerin ayakta kalabilmeleri için doğru kitle analizi yaparak onlara ulaşmaları gerekmektedir. Aksi takdirde satışları ve faaliyetleri azalan işletmeler için sıkıntılı süreçler başlayacaktır.

Hedef kitle türleri nelerdir?

Ürününüze, hizmetinize veya sektörünüze (B2B veya B2C) bağlı olarak birçok hedef kitle türü olabilir. Ne olursa olsun amacınız, hedef kitlenizle alakalı, yararlı içerik sunabileceğiniz şekilde bağlantı kurmaktır. Bunu yapmak için, hayatı nasıl yaşadıklarına ve onları en çok neyin ilgilendirdiğine dikkat etmeniz gerekir. Bazen bir spor araba olabiliyorken biraz da yemek pişirme olabiliyor.

Hedef kitle örnekleri

Hedef kitlenizi tanımlamak, büyük olasılıkla müşteri olacak kişilere ulaştığınızdan ve onlara dokunduğunuzdan emin olmanın bir yoludur. Örneğin BMW'ye. BMW, yüksek müşteri sadakati ile bilinir. Şirketin öncelikli hedef kitlesi varlıklı müşteriler olmakla birlikte, küresel olarak segmentlere ayrılmış ve hedeflenen farklı tüketici türleri de bulunmaktadır. Başka bir örnek de Lego'dur. Lego daha çok 1-15 yaş arası çocuklara yönelik olsa da yetişkinlerin de ilgisini çekmesiyle farklı bir kitle ortaya çıktı.

Hedef kitle nasıl bulunur ve onlarla nasıl bağlantı kurulur?

Senaryo ne olursa olsun işletmeler için önemli süreçlerden biri hedef kitleyi bulmak ve sonrasında bağ kurmaktır. Bu aşamada, potansiyel müşterilerinizi belirleyen araştırmaya dayalı profillerden yararlanabilirsiniz. Hedef kitleniz hakkında ne kadar çok şey bilirseniz onların dilini konuşmak ve onlara ulaşmak o kadar kolay olacaktır. Onların sorunlarını, davranışlarını ve satın alma motivasyonlarını anlamak, bu insanları satın alma huninize çeken içerikler üretmenizi sağlayacaktır. Böylece hedef kitleyi bulma ve iletişim kurma süreçlerini kolaylaştırabilirsiniz.

1. Hedef kitlenizi bulma ve anlama

Anket yapmaktan veriye dayalı içgörülerden yararlanmaya kadar, amaca dayalı satın alma kalıpları bulmak başarının anahtarıdır. Yapılacak ilk şey bildiklerinizle başlamaktır. Bunu yapmak için aşağıdaki soruları sormanız ve cevapları kaydetmeniz gerekir.

Kaç yaşında?

  • Onlar erkek mi dişi mi?
  • Müşteriler nerede çalışıyor?
  • Onlar nerede yaşıyor?
  • Nasıl bir özel hayatları, aileleri var?

2. Hedef kitlenizi bölümlere ayırın

Segmentasyon, büyük parçaları segmentlere ayırarak analiz etmenizi ve hedef kitlenize daha iyi ulaşmanızı sağlar. Kitleler, sunduğunuz ürün veya hizmetlerle ilgili belirli kriterlere veya benzer özelliklere göre segmentlere ayrılabilir. Nike örnek alındığında şirketin hedef kitlesini erkekler, kadınlar ve çocuklar olmak üzere üç ana alana ayırdığı görülüyor. Tüm bunlara ek olarak Nike, Y ve Z kuşağı için ayrı bir hedefleme ve çalışma yapıyor. Kampanyaları tasarlarken göz önünde bulundurmaya değer bazı kitle özellikleri şunlardır:

  • Yaş ve cinsiyet
  • Demografik bilgiler
  • Eğitim Seviyesi
  • meslek türü
  • Coğrafya ve Dil
  • Psikografik hedefler
  • Motivasyonlar
  • Kişilik tipleri

Hedef kitleniz için karakterler yaratırken, izleyicilerinizin kişiliklerine ve hikayelerine odaklanmalısınız. Bu nedenle yukarıda sıralanan kriterlere göre genel bir tablo sunmanız gerekmektedir.

3. Hedef kitlenizle etkileşim kurmak

Hedef kitleyi belirleyip ilk 2 maddede alt gruplara ayırdıktan sonra sıra iletişim kurmaya gelir. İçerik, gönderi, makale ve sosyal medya çalışmalarında hedef kitle odaklı çalışmalar yapılmalıdır. Bu nedenle içeriğinizi özgün hale getirdikten sonra hedef kitlenin ihtiyaçlarını karşılayacağından emin olmalısınız.

Müşteriler her zaman yetkin, yardımsever ve bilgili şirketlerle iş yapmaya isteklidir. Ana öncelikleri, markanızın sunduğu şeylerin onlar için değerli olduğunu bilmektir. Yaratıcı olmak ve her zaman daha ilgi çekici olmanın yeni yollarını düşünmek size bu konuda avantaj sağlar. Böylece dönüşüm oranlarınız artacak ve hedef kitlenizin daha çok bağlanmasını sağlayabilirsiniz. Bu aşamada görseller, duygular ve videolar kullanabilirsiniz.