Google Haberler'de öne çıkabileceğiniz SEO ipuçları

Google Haberler, haber sitelerinin içerikleri ile ön plana çıktığı ve hit aldığı alanlardır. Google Haberler'de öne çıkmak için ne yapılmalı? İşte editörlerden içerik yazarlarına kadar sektör profesyonellerinin işini kolaylaştıracak öneriler. Haber sitelerinde güncel içeriklere göre hareket etmek gerekmektedir. Bir haber oluşturucuya geleneksel bir anahtar kelime araştırma raporu göndermek, web sitesi için düşük performansa neden olabilir. Haberler için SEO farklıdır ve anahtar kelime araştırması da farklı olmalıdır. Haber sitelerinde ''En Çok Okunan Haberler''i optimize etmek ve bu çalışmada başarılı olmak, günlük arama trafiğinden aslan payının alınmasını sağlıyor.

En çok okunan, popüler içeriğe dikkat edin

Haber siteleri, anahtar kelime araştırmasına diğer web sitesi türlerinden farklı bir yaklaşım gerektirir. Genellikle kısa bir süre için geçerli olan güncel, son dakika haberlerinin yer aldığı haber sitelerinde, sürekli bir ziyaretçi akışı ancak güncel tutulmaları halinde mümkün olacaktır. Bu nedenle hızlı bir şekilde anahtar kelime araştırması yapılmalı ve buna göre aksiyon alınmalıdır. Geleneksel anahtar kelime araştırması genellikle 12 aylık havuzlanmış verilere dayansa da, haber anahtar kelimesi araştırması ağırlıklı olarak trend olan konulara (daha önce aranmamış konular) dayalıdır ve daha kısa sürelerdeki araştırmaları kapsar.

Bu aşamada veri ve niyet gibi bazı kritik noktalara dikkat edilmelidir. Haber sitesindeki sorgulara bakıldığında mevsimsel ve trend faktörleri dikkate alınmalıdır. Ayrıca niyet, içerik hazırlanırken dikkat edilmesi gereken bir detaydır. Bir konu trend olduğunda veya haber değeri taşıdığında, Google bu aramalar için haber sitelerine öncelik verir. Bu nedenle kullanıcıların arama amacına uygun içeriklere yer verilmelidir.

Haberin olmazsa olmazları 5N 1K sorgulama yöntemi

Haberde kim, ne, nasıl, ne zaman, nerede, neden gibi soruların cevaplarına yer verilmelidir.

  • Kim?
  • Ne oldu?
  • Ne zaman oldu?
  • Nerede oldu?
  • Neden oldu?

Bu soruları bir hikayede yanıtlamak, içerik için iyi bir temel sağlar. Bu aşamada aşağıdaki önerilere göz atabilirsiniz.Öreneğin hikaye kimin hakkında? İnsanlar kişinin, yerin veya şeyin adını arar. Bu nedenle başlıkta ve içerikte kişi adlarının kullanılması avantajlıdır.

Hikaye ne hakkında?

İnsanlar arama yaptığında arama motorlarının sonuçlarında yer alabilmek ve okuyuculara değerli içerikler sunabilmek için haberin gerçeklerine yer vermemiz gerekiyor. Başlık, anahtar kelimeyi veya okuyucunun aradığı şeyi içermiyorsa, arama motorlarının hikayeyi arama sonuçlarında gösterme olasılığı daha düşük olacaktır. Bu nedenle haberdeki ana noktaları belirlemeniz ve buna göre bir şablon oluşturmanız gerekir.

Neresi?

Haberin tam olarak nerede olduğunu belirtmek, daha iyi sıralanmasına yardımcı olacaktır. İnsanlar o anda oradan geçiyor olabilir veya radyodan/TV'den haberleri duyabilir. Ardından, durumun ayrıntılarını öğrenmek için genellikle akıllı telefonlar kullanılarak konum bazlı arama yapılır.

Neden? Niye?

Haberin ardından insanların kafasında birçok soru işareti oluşuyor. Birçok kişi sorularına cevap bulmak için arama motorlarını kullanır. Örneğin 2016 yılında İngiltere'de AB'den ayrılma oylamasının ardından kullanıcılar, sonuçlardan ziyade konuyla ilgili farklı soru işaretlerini ortadan kaldırmak için arama motorlarında şu sorguları yaptılar:

  • Brexit'in şirketler üzerindeki etkisi ne olacak?
  • İngiltere neden AB'den çıkmak istiyor?
  • Brexit ne anlama geliyor?
  • Brexit ne anlama geliyor?

Haberleri doğru bir şekilde anlatmak hem SEO açısından hem de yeni kullanıcı kazanmak açısından oldukça etkilidir. Bu aşamada daha fazla performans elde etmek için son dakika anahtar kelime araştırması yapılmalıdır. Son dakika haberleri, medyada gerçek zamanlı olayları veya henüz meydana gelen olayları anlatmak için kullanılır. Son dakika haberi hizmet verilen ülkede veya dünya çapında da yaşanabilir. Ancak son dakika haberi söz konusu olduğunda, kullanıcıların nasıl arama yapacaklarını tahmin etmek zor olabilir. Bu nedenle, hiçbir veri olmadığında flaş haberler için anahtar kelime araştırmasına hazırlıklı olmak ve bu tür ani durumlarda doğru adımları atmak önemlidir. Bu gibi durumlarda Google Trends'i kullanabilirsiniz.

Google Trends ile haber içeriği hazırlama

Google Trends'i acil durumlar ve son dakika haberleri için kullanmak istiyorsanız aşağıdaki yol haritasını takip edebilirsiniz.

1. Adım: Anahtar kelimeyi Google Trends'e yazın

Anahtar kelimeyi yazarak sonuçlara göz atmak, daha alakalı bilgiler sunar. Google Trends sonuçlarında yükselen bir arama terimi, belirtilen zaman diliminde yüzde 5000'den fazla artış görebilir. Aynı zamanda anahtar kelime bazında hazırlanan ilgili sorgular bölümü, ilgili kullanıcılar tarafından hangi anahtar kelimelerin kullanıldığını gösterir.

2. Adım: Google'ın ilgili aramalarını kullanın

Trendlerden elde edilen verilerden sonra sıra Google'da anahtar kelimeyi aramak ve ilgili aramaları kullanmaktır. Bu aşamada aşağıdaki tahminleri göreceksiniz. Ayrıca sorgulama yaptığınızda diğer sitelerin içerik girip girmediğini ve hangi noktalara dikkat ettiğini inceleme imkanı da bulabilirsiniz.

Bir haber trend olduğunda ve haber değeri taşıdığında, ilgili diğer konuları vurgulayabilirsiniz. Örneğin depremin nerede olduğu veya bu bölgenin deprem tarihinde dikkate değer bir durum olup olmadığı araştırılabilir. Böylece haber kurgusunda diğer haber sitelerini geride bırakmak için birçok fırsatı yakalayabilirsiniz.

Bu aşamada anahtar, haber gündemini taze tutarken zamanlama ve her zaman geçerli anahtar kelimeler sunmaktır. Google Arama Trendleri, editörleri insanların neyi ne zaman aradıkları konusunda bilgilendirmeye yardımcı olan gerçekten kullanışlı bir araçtır. Son dakika gelişmelerin yanı sıra önceden planlanmış dönemler için benzer araştırma süreçleri takip edilebilir. Tatil, yılbaşı, özel bayramlar, yılbaşı gecesi gibi özel günlerde kullanıcıların pek çok trendi ön plana çıkarabilecekleri unutulmamalıdır.